Niesmann+Bischoff
Specialiteit
Niesmann+Bischoff maakt slechts één soort motorhome, de Premium camper. Daar zijn ze nog steeds de referentie. Ze bieden exclusiviteit op alle vlak en wonnen dan ook al meermaals brand, design, innovatie en technologie awards in de sector. Voor hun 40jarig bestaan kwamen ze dan met de allereerste integraal die onder de 3,5 ton weegt en dus bestuurd mag worden met een B-rijbewijs, de ISMOVE. Daarmee laten ze opnieuw alle andere merken in de sector ver achter zich. Dit jaar werd de Flair in een nieuw kleedje gestoken en wauw!!! Ontdek nu de nieuwe Flair, mooier dan ooit en vol innovatieve systemen.
Merk
Niesmann+Bischoff heeft een reputatie zonder gelijke. Voor veel motorhome-liefhebbers is een Niesmann+Bischoff een iconische camper, symbool voor al het mooiste en beste dat in de motorhomewereld bereikbaar is. Uit hun fabriek lopen jaarlijks slechts een 500-tal motorhomes, maar één voor één zijn het pareltjes van techniek, afwerking en technologie. Naar design toe is een Niesmann+Bischoff resoluut modern en vormt zo een groot contrast met de vele traditionele interieurs binnen het Premium segment. Een Niesmann+Bischoff kan makkelijk 30 jaar meegaan.
Filosofie
Bij Niesmann+Bischoff is enkel het beste goed genoeg. Deze zucht naar perfectie vertaalt zich in het gebruik van de beste materialen, nieuwste technologieën en betrouwbaarste onderdelen. Maar het gaat nog veel verder. Ze willen een motorhome bouwen met het beste weggedrag, het mooiste design, de meeste interieurvarianten en de nieuwste optiemogelijkheden. Het merk streeft voortdurend naar iets bijzonders, iets unieks. En dat zie je telkens opnieuw in elk model. De Niesmann+Bischoff campers worden gebouwd voor zij die het groots zien, zij die klaar zijn om te reizen of zelfs te leven in een luxe motorhome.
Geschiedenis
Officieel bestaat dit merk 40 jaar, maar eigenlijk begon alles een goeie 70 jaar terug toen Elfriede en Hugo Niesmann een caravan-concessie startten. Midden de jaren 70 begonnen ze zelf met de productie van luxemotorhomes. Op de IAA in Frankfurt presenteerden ze hun eerste Clou-Liner. Dit was de eerste Europese motorhome met Amerikaanse afmetingen. Het segment van de Premium campers was geboren. Met de lancering van de Flair reeks werd het merk pas echt bekend. De betrachting om een breder publiek aan te spreken eind de jaren 90, vertaalde zich in een volledig nieuw gamma: de Arto, die de kwaliteit van Niesmann+Bischoff moest brengen naar het segment van €150.000. Kort daarna bouwden ze een nieuwe productiesite in Polch en starten de samenwerking met de Erwin Hymer Group.