On The Road

Family On Boards gaat erop uit met de Chausson Nordic Edition 720

Erop uitgaan met de camper: dat stond al even op het verlanglijstje van @familyonboards (Evi, Gilles, Finn (6j), Felix (3j) en trouwe viervoeter Loki). Ze gaan elke zomer kamperen, en gingen nu voor de eerste keer erop uit met de motorhome. Lees in deze blog hun ervaring!

OP VERKENNING MET DE MOTORHOME

Elk jaar gaan we in de zomer kamperen. Eerst gingen we met ons 2, later met onze twee kindjes: Finn die 6 jaar is en Felix van 3 jaar. Normaal gezien steeds met de tent op avontuur, maar nu kregen we van Vanomobil de kans om met het ganse gezin, dus ook onze hond Loki, een weekend op verkenning te gaan met de motorhome. Onze grote droom! Op aanraden van Vanomobil gingen we op pad met de Chausson Nordic Edition 720. We hadden grote verwachtingen en of deze zijn ingelost! Het was geweldig, niets moest en alles kon.

VOL SPANNING RICHTING LIMBURG

Op vrijdag na school vertrokken we vol spanning richting Limburg. Maar eerst maakten we een tussenstop om te slapen rond Aarschot. Onze eerste slaapplaats: een campingspot tussen de paarden aan een speelbos. Eens aangekomen op deze plaats ging Finn eerst alle kasten en hoekjes van de motorhome uitzoeken. Hij vond het geweldig om te kijken waar er allemaal verborgen plaatsen in de motorhome waren. Felix installeerde zijn knuffels op zijn bedje. Een stapelbed, dat omhoog en omlaag kan, was echt super leuk voor hen! Finn ontfermde zich ook helemaal over het toilet en hielp ons steeds te onthouden dat “de klep” zeker open moest. Na een uurtje spelen in het bos en een bezoek aan de paarden, was het tijd om de pyjama aan te trekken en in bed te kruipen. Natuurlijk wilden de kindjes de lampen naast hun bed wel eerst uitproberen. Het was eveneens heel fijn dat alles mooi verduisterd kon worden!

RELAXED OP PAD

De volgende dag, na een lekker ontbijt in de motorhome, gingen we opnieuw verder op pad. Het had helaas nogal wat geregend waardoor het padje naar de kampeerplek wat modderig was, en we even vastgereden waren. Met een beetje geduw, getrek en hulp van de gastheer, zijn we alsnog vlot weggeraakt. Het leuke aan ons weekend weg was dat we helemaal niet op uur stonden en we alles bij de hand hadden. Zo waren we heel relaxed op pad.

ONTSPANNING EN PLEZIER IN GENK

Op zaterdag gingen we naar Genk. We konden vlot op een camperparking parkeren, waar we onze tafel en stoelen in de zon konden zetten en gezellig ons middagmaal aten. Daarna was het tijd om te spelen! We gingen naar het recreatiedomein Kattevennen. Aangezien het zo eenvoudig is om de fietsen op het fietsrek aan de motorhome te bevestigen, hadden we deze ook mee. Zo gingen papa en Finn dan ook mountainbiken op het parcours, terwijl Felix en mama in het zonnetje speelden aan de motorhome.

Het werd later dus gingen we op zoek naar een leuke slaapplek, en die vonden we aan de rand van het bos. Een beetje regen hield Finn niet tegen om nog wat buiten te spelen. Felix lag al in dromenland na al dat buitenspelen en hem konden we gewoon zijn bedje inleggen. Het fijne aan deze motorhome was dat het deel tussen het stapelbed en de leefruimte afgesloten kon worden, dus Felix rustig kon verder slapen, terwijl wij met ons drietjes aan het avondeten begonnen. Na het eten was het tijd voor een douche voor Finn. Dat vond hij super leuk! Het water was lekker opgewarmd en al het speelzand werd afgespoeld. Tijd voor zijn bed!

GENIETEN VAN ELK MOMENT

De laatste dag werden we wakker met het zonnetje dat door de kiertjes van de luiken scheen. Loki werd uitgelaten en we maakten de ontbijttafel klaar. We reden terug huiswaarts maar stopten onderweg nog op een aantal plekken om te eten, bezoekjes te brengen aan mooie plaatsen en om de vuilwatertank leeg te maken.

Helaas moesten we die dag dan ook afscheid nemen van de motorhome! We genoten van elk moment en het smaakte absoluut naar meer!

~ Dankjewel @familyonboards voor dit verslag en de bijhorende foto’s!