Tips & Tricks

Hoe los je zelf de problemen met Astra 23.5 op?

Maakt jouw satelliet geen connectie meer met Astria 23.5? In deze blog delen we graag enkele tips! De problemen komen vooral voor bij satellieten van de merken Oyster, Teleco, Alden en Travelvision.

OYSTER 

Voor Oyster is er een update beschikbaar die je zelf kan uitvoeren via de computer.

Als de motorhome maximum 2 jaar oud is, kan de update ook uitgevoerd worden via de smartphone en de "ten Haaft APP".

Deze foto toont de meest recente module die je kan bedienen via de app op je smartphone. Ziet de module er anders uit, dan moet je via de computer.


 

 


TELECO

Heb je een recente installatie met een module zoals op deze foto, laat dan gerust de schotel 10 minuten zoeken, deze zal normaal vanzelf connecteren met een tweede transponder.

Heb je een meer vierkante en dikkere module, dan zal de update via de computer moeten gebeuren. Klik hier voor de instructies.

ALDEN

Klik hier voor de info van Alden.

Bij zowel de Alden All-in one, als de V4 versie moeten we manueel de instellingen aanpassen.
Bij een Alden All-in one (herkenbaar als de tv opgezet wordt dat de satelliet automatisch opengaat), zal bovendien de zenderlijst per transponder ingeladen moeten worden.

Hiervoor maak je best een afspraak in één van de Vanomobil werkplaatsen.
 

TRAVELVISION

Ook Travelvision heeft een update beschikbaar. Voor recente satellieten (maximum 2 jaar oud) kan dit via Bluetooth, oudere satelietten zal dit via USB moeten gebeuren.

 

Extra verandering bij TV-Vlaanderen
Vanaf 24/05/2024 werkt volgende module niet meer en moet deze vervangen worden door een nieuwe TV Vlaanderen kaart (beschikbaar in de Vano Shop):

Volgende module is nog steeds bruikbaar:

 

Bij vragen kan je steeds terecht in de Vanomobil werkplaats bij jou in de buurt.

Lees ook

Alle nieuws